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Xunta Arbitral de Consumu
¿Qué ye l'Arbitraxe de Consumu?
L'Arbitraxe de Consumu ye un camín voluntariu, rápidu, de baldre (esceuto los gastos derivaos de les puebes que se faigan a instancia de parte que van pagar quien les proponga y les comunes y coincidentes por metá), fácil y estraxudicial de resolución de conflictos que xurdan de les rellaciones de consumu ente consumidores, usuarios y usuaries, empresarios y empresaries o profesionales. Per aciu d'esti Arbitraxe con calter vinculante y executivu pa les dos partes, resuélvense les reclamaciones presentaes pol consumidor o pola consumidora, usuariu o usuaria.
Queden fuera del Arbitraxe de Consumu:
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Ye siempre voluntariu pa les dos partes. El consumidor o la consumidora amuesa esa voluntá pa rellenar, firmar y presentar l'impresu de solicitú d'arbitraxe y l'empresariu o empresaria cola so aceutación per escritu o con una Ufierta Pública de Xunión enantes.
L'Arbitraxe decidiráse n'igualdá, esceuto que les parte decidan a les clares que seya en derechu.
El procedimientu entama cola presentación pol consumidor o consumidora, usuariu o usuaria d'una solicitú d'arbitraxe empobinada a la Xunta Arbitral de Consumu pa ver si cumple los requisitos mínimos llegales pa que s'almitan.
Nel casu de que la Xunta Arbitral de Consumu pa la que se mande nun ye la que tien que ser, pues mandaráse a la que-y corresponda.
En revisando la solicitú d'Arbitraxe, el Presidente o la Presidenta de la Xunta de Consumu dictará Resolución d'almisión o Non Almisión.
La resolución d'almisión xunto cola solicitú d'arbitraxe va notificase a la empresa reclamada pa poder llegar a un alcuerdu ente les partes, esceuto que dalguna d'elles s'oponga a esi trámite. Esta Resolución tendrá de notificase al consumidor o a la consumidora.
Nel casu de nun llegar a un alcuerdu, hai de constituyir el Colexu Arbitral que va conocer esti asuntu y va citase a les partes pa que celebren Audiencia, alvirtiéndo-yos a les dos partes que pueden presentar les alegaciones y pruebes que-yos peten.
L'órganu arbitral qu'actúa con imparcialidá, independencia y confidencialidá, dicta y notifica un Laudu (decisión respeuto al discutiniu o enguedeyu que xurdió ente les partes), que les dos partes tienen que cumplilu obligatoriamente y tienen los mesmos efeutos qu'una sentencia xudicial.
Frente al laudu les partes pueden solicitar:
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En casu de que nun se cumpla'l Laudu puede solicitase la execución nel Xulgáu de Pirmera Instancia del sitiu nel que se dictare.
El Procedimientu Arbitral de Consumu, como muncho puede durar noventa díes, tal como ta llantao na so normativa reguladora, magar que, en casos especialmente difíciles, podrá prorrogase'l procedimientu, motivándolo, hasta otros noventa díes como muncho.
La duración media del procedimiento en la Junta Arbitral de Consumo del Ayuntamiento de Avilés en el año 2021 fue de 29 días desde que la documentación para su resolución estuvo completa o desde que se cumplió el plazo para que pudiera estarlo (finalización del plazo para respuesta de la empresa y designación del órgano arbitral).
Todas las demás cuestiones relativas a la tramitación del procedimiento, entre las destaca las lenguas oficiales en las que puede presentarse las reclamaciones, las causas de inadmisión, si las partes pueden retirarse o no del procedimiento, el momento en que pueda ser posible su abandono y las consecuencias de éste se regirán por la normativa reguladora vigente.
Descarga Modelo de Solicitud de Arbitraje
Deberá cumplimentar debidamente la solicitud de Arbitraje de Consumo dejando constancia de forma clara el objeto de su reclamación, y la cuantía económica exacta que reclama.
Deberá acompañar la solicitud con aquellos documentos y medios de prueba de que pretenda valerse (contratos, facturas, hojas de reclamaciones, publicidad, folletos, pruebas periciales, testificales...) que sirvan para acreditar su reclamación.
La solicitud de arbitraje se puede presentar por vía telemática en la Sede Electrónica o presencialmente en el Servicio de Atención Ciudadana (SAC).
También puede presentar su solicitud de forma telemática a través de la sede electrónica del Ayuntamiento de Avilés:
Trámite Solicitud de Arbitraje
Para ello descargue el modelo de la solicitud de arbitraje, rellénela con los datos correspondientes y adjúntela como documento en el trámite de la sede.
En el Servicio de Atención Ciudadana (SAC) del Ayuntamiento de Avilés se atenderá presencialmente mediante Cita Previa. Puede concertar una cita llamando al teléfono 985122100 o por Internet a través de los siguientes enlaces:
Solicitar Cita Previa OAR del Ayuntamiento
Solicitar Cita Previa OAR del Foco
Este servicio de cita previa mejorará la eficacia y la calidad de los servicios prestados en las Oficinas de Atención Ciudadana, evitando esperas y desplazamientos innecesarios.
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Horario de atención al público: Se atenderá presencialmente mediante Cita previa de lunes a viernes, de 9:00 horas a 14:00 horas
Puede concertar una cita previa llamando al teléfono 985 52 11 55, o través de Internet en el siguiente enlace:
Cita Previa Oficina Municipal de Información al Consumidor (OMIC)
Correo electrónico: consumo@aviles.es
Teléfono: 985 52 11 55 de 9:00 a 14:00
Junta Arbitral de Consumo
Ayuntamiento de Avilés
Edificio Servicios Sociales
C/ Galiana 11
33402, Avilés
El derecho de participación ciudadana, mediante la presentación de quejas, reclamaciones y sugerencias también puede ejercitarse por actuaciones relativas a la Junta Arbitral de Consumo del Ayuntamiento de Avilés como órgano adscrito al Ayuntamiento de Avilés, a través del Servicio de atención al ciudadano, así como a través de los buzones de reclamaciones y la página web municipal.
Si nun yes quien a atopar la información que necesites nel nuestru portal, proponémoste qu'uses dalguna d'estes ferramientes, va prestanos ayudate.
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