Xunta Arbitral de Consumu

 

¿Qué ye l'Arbitraxe de Consumu?

L'Arbitraxe de Consumu ye un camín voluntariu, rápidu, de baldre (esceuto los gastos derivaos de les puebes que se faigan a instancia de parte que van pagar quien les proponga y les comunes y coincidentes por metá), fácil y estraxudicial de resolución de conflictos que xurdan de les rellaciones de consumu ente consumidores, usuarios y usuaries, empresarios y empresaries o profesionales. Per aciu d'esti Arbitraxe con calter vinculante y executivu pa les dos partes, resuélvense les reclamaciones presentaes pol consumidor o pola consumidora, usuariu o usuaria. 

Queden fuera  del Arbitraxe de Consumu:

 
  • Los conflictos que traten sobre intoxicación, mancadura, muerte o nos qu'haya ñicios racionales de delitu, incluyida la responsabilidá por daños y perxuicios direutamente derivada d'ellos.
  • Les reclamaciones que traten temes que nun seyan de llibre disposición de les partes conforme a derechu o que queden en concretu  fuera según la empresa na so Ufierta Pública de Xunión.


 

Ye siempre voluntariu pa les dos partes. El consumidor o la consumidora amuesa esa voluntá pa rellenar, firmar y presentar l'impresu de solicitú  d'arbitraxe y l'empresariu o empresaria cola so aceutación per escritu o con una Ufierta Pública de Xunión enantes. 

L'Arbitraxe decidiráse n'igualdá, esceuto que les parte decidan a les clares que seya en derechu. 

Procedimientu
Entamu:

El procedimientu entama cola presentación pol consumidor o consumidora, usuariu o usuaria d'una solicitú d'arbitraxe empobinada a la Xunta Arbitral de Consumu pa ver si cumple los requisitos mínimos llegales pa que s'almitan. 

Nel casu de que la Xunta Arbitral de Consumu pa la que se mande nun ye la que tien que ser, pues mandaráse a la que-y corresponda. 

En revisando la solicitú d'Arbitraxe, el Presidente o la Presidenta de la Xunta de Consumu dictará Resolución d'almisión o Non Almisión.  

La resolución d'almisión xunto cola solicitú d'arbitraxe va notificase a la empresa reclamada pa poder llegar a un alcuerdu ente les partes, esceuto que dalguna d'elles s'oponga a esi trámite. Esta Resolución tendrá de notificase al consumidor o a la consumidora. 

Audiencia:

Nel casu de nun llegar a un alcuerdu, hai de constituyir el Colexu Arbitral que va conocer esti asuntu y va citase a les partes pa que celebren Audiencia, alvirtiéndo-yos a les dos partes que pueden presentar les alegaciones y pruebes que-yos peten. 

Laudu:

L'órganu arbitral qu'actúa con imparcialidá, independencia y confidencialidá, dicta y notifica un Laudu (decisión  respeuto al discutiniu o enguedeyu que xurdió ente les partes), que les dos partes tienen que cumplilu obligatoriamente y tienen los mesmos efeutos qu'una sentencia xudicial. 

Frente al laudu les partes pueden solicitar: 

 
  • Correición de cualquier error de cálculu, tipográficu o apaecíu, que s'esclarie cualquier puntu o parte concreta del Laudu, complementu del laudu respeutua les peticiones plantegaes y non solucionaes nél y rectificación cuando se resuleva sobre cuestiones non sometíes a la so decisión o sobre cuestiones que nun puedentratase nun arbitraxe nel  plazu de 10 díes. 
  • Aición d'anulación delantre la sala lo Civil y lo Penal del Tribunal Superior de Xusticia de la Comunidá autónoma onde se dictare'l  Laudu nel plazu de 2 meses.
  • Solicitar la revisión al empar de lo llantao na Llei d'Enxuiciamientu Civil pa les sentencies firmes.

En casu de que nun se cumpla'l Laudu puede solicitase la execución nel Xulgáu de Pirmera Instancia del sitiu nel que se dictare.  

Duración del Procedimientu:

El Procedimientu Arbitral de Consumu, como muncho puede durar noventa díes, tal como ta llantao na so normativa reguladora, magar que, en casos especialmente difíciles, podrá prorrogase'l procedimientu, motivándolo, hasta otros noventa díes como muncho.

 
La duración media del procedimiento en la Junta Arbitral de Consumo del Ayuntamiento de Avilés en el año 2021 fue de 29 días desde que la documentación para su resolución estuvo completa o desde que se cumplió el plazo para que pudiera estarlo (finalización del plazo para respuesta de la empresa y designación del órgano arbitral).

 

Todas las demás cuestiones relativas a la tramitación del procedimiento, entre las destaca las lenguas oficiales en las que puede presentarse las reclamaciones, las causas de inadmisión, si las partes pueden retirarse o no del procedimiento, el momento en que pueda ser posible su abandono y las consecuencias de éste se regirán por la normativa reguladora vigente.
 

Modelo de Solicitud de Arbitraje ante la Junta Arbitral de Consumo del Ayuntamiento de Avilés

   Descarga Modelo de Solicitud de Arbitraje

Deberá cumplimentar debidamente la solicitud de Arbitraje de Consumo dejando constancia de forma clara el objeto de su reclamación, y la cuantía económica exacta que reclama. 

Deberá acompañar la solicitud con aquellos documentos y medios de prueba de que pretenda valerse (contratos, facturas, hojas de reclamaciones, publicidad, folletos, pruebas periciales, testificales...) que sirvan para acreditar su reclamación.

 
¿Dónde presentar la solicitud de Arbitraje?

La solicitud de arbitraje se puede presentar por vía telemática en la Sede Electrónica o presencialmente en el Servicio de Atención Ciudadana (SAC).

Presentación de la Solicitud de Arbitraje Telemática en la Sede Electrónica

También puede presentar su solicitud de forma telemática a través de la sede electrónica del Ayuntamiento de Avilés:

 

Trámite Solicitud de Arbitraje 
 

   Modelo Solicitud de Arbitraje

Para ello descargue el modelo de la solicitud de arbitraje, rellénela con los datos correspondientes y adjúntela como documento en el trámite de la sede.

Presentación de la Solicitud de Arbitraje Presencial en el SAC

En el Servicio de Atención Ciudadana (SAC) del Ayuntamiento de Avilés se atenderá presencialmente mediante Cita Previa. Puede concertar una cita llamando al teléfono 985122100 o por Internet a través de los siguientes enlaces:

Solicitar Cita Previa OAR del Ayuntamiento

Solicitar Cita Previa OAR del Foco

Este servicio de cita previa mejorará la eficacia y la calidad de los servicios prestados en las Oficinas de Atención Ciudadana, evitando esperas y desplazamientos innecesarios.

 
Normativa aplicable
 
  • Los artículos 57 y 58 del Real Decreto Legislativo 1/2007 , de 16 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley General para la Defensa de los Consumidores y Usuarios y otras leyes complementarias.
  • Real Decreto 231/2008, de 15 de febrero, por el que se regula el Sistema Arbitral de Consumo.
  • Ley 7/2017, de 2 de noviembre, por la que se incorpora al ordenamiento jurídico español la Directiva 2013711/UE, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 21 de mayo de 2013, relativa a la resolución alternativa de litigios en materia de consumo.
  • La Ley 60/2003, de 23 de diciembre de Arbitraje.
  • Ley 39/2015, del 1 de octubre del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.
  • Normativa especifica aplicable a cada sector de actividad.
Información de Contacto de la Junta Arbitral de Consumo del Ayuntamiento de Avilés
Horario 

Horario de atención al público: Se atenderá presencialmente mediante Cita previa de lunes a viernes, de 9:00 horas a 14:00 horas

Cita Previa

Puede concertar una cita previa llamando al teléfono 985 52 11 55, o través de Internet en el siguiente enlace:

Cita Previa Oficina Municipal de Información al Consumidor (OMIC)
 

Contacto

Correo electrónico: consumo@aviles.es
Teléfono: 985 52 11 55 de 9:00 a 14:00

Dirección

Junta Arbitral de Consumo
Ayuntamiento de Avilés
Edificio Servicios Sociales
C/ Galiana 11
33402, Avilés

Situación

 

Quejas y Sugerencias del Funcionamiento de la JAC

El derecho de participación ciudadana, mediante la presentación de quejas, reclamaciones y sugerencias también puede ejercitarse por actuaciones relativas a la Junta Arbitral de Consumo del Ayuntamiento de Avilés como órgano adscrito al Ayuntamiento de Avilés, a través del Servicio de atención al ciudadano, así como a través de los buzones de reclamaciones y la página web municipal.

 

 


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